Valikko

Reilun kaupan sertifiointimerkki tuotteessa viestii vastuullisuudesta sekä ympäristön ja ihmisten hyvinvoinnista. Merkki tuo lisäarvoa tuotteeseen ja se on hyvin tunnettu.

Suomalaisista 81 prosenttia tunnistaa Reilun kaupan merkin ja heistä 83 prosenttia osaa nimetä mitä se tarkoittaa (Taloustutkimus 2015). 

Reilun kaupan tuotteiden myynti kasvaa Suomessa joka vuosi. 2015 myynnin arvo oli 173,5miljoonaa euroa, kasvua vuoteen 2014 oli 6,9 prosenttia. 

Kuluttajat arvostavat läpinäkyvyyttä tuotantoketjussa, eettisyyttä, ympäristön hyvinvoinnin huomiomista sekä Reilun kaupan tuomia sosiaalisia hyötyjä viljelijöille ja koko yhteisölle.

Uutuutena Reilun kaupan toiminnassa on raaka-ainesertifiointi, jossa yritys sitoutuu Reilun kaupan kaakaon, sokerin tai puuvillan hankintaan yritystasolla. Valkopohjainen tunnus voidaan laittaa tuotteeseen, jonka valmistuksessa käytettävä kaakao, sokeri tai puuvilla on Reilun kaupan sertifioimaa. Aiheesta yksityiskohtaista tietoa Fairtrade Internationalin sivuilla englanniksi.

  • Tietoa Reilusta kaupasta

    Käyttöösi kysymyksiä ja vastauksia Reilusta kaupasta.

  • Tutkittua tietoa käyttöösi

    Tutkimustuloksia ja tietoa Reilun kaupan kuluttajista.

  • Tavaran- toimittajat

    Ohjeita valmistajille, maahantuojille, jälleenmyyjille ja kaupallisille toimijoille.

  • Kaupat

    Kuluttajien kiinnostus tuotannon alkuperää ja eettisyyttä kohtaan kasvaa, ja puolet suomalaisista haluaisi ostaa enemmän Reilun kaupan tuotteita. 


  • Tukut

    Reilun kaupan tuotteita on saatavissa kaikissa suurissa tukuissa. Sivuilla myös listaus muista Reilun kaupan tuotteita toimittavista yrityksistä.

  • Hotellit ja ravintolat

    Reilun kaupan tuotteet ovat mahdollisuus palvella asiakkaita entistä laajemmalla valikoimalla ja viestiä vastuullisista toimintatavoista.

  • Verkkokaupat

    Verkossa ostaminen on tullut jo arkipäiväiseksi suurimmalle osalle kuluttajista. Hyödynnä Reilun kaupan tunnettuus myös verkkokaupassa.

  • Palvelumme

    Tuemme työtänne tiedottamalla Reilusta kaupasta ja sen vaikutuksista ja pitämällä esillä Reilun kaupan tuotteita.


Julkaisujärjestelmä : Mediasignal Communications