Valikko

Nuoret Reilun kaupan edelläkävijöitä

Reilun kaupan edistämisyhdistyksellä on ollut tapana asettaa kovia tavoitteita Reilun kaupan ja siitä kehitysmaihin menevien hyötyjen kasvulle. Ennen suuria tavoitteitamme hämmästeltiin, mutta ei enää, sillä tähän mennessä asetetut tavoitteet on loppujen lopuksi onnistuttu jopa ylittämään.

Jos nuoria on uskominen, niin Reilun kaupan hyödyt jatkavat kasvuaan myös tulevaisuudessa. Helsingin Sanomissa siteerattiin tänään kansallista nuorisotutkimusta, jonka mukaan Reilu kauppa on Suomen kuudenneksi aidoin tuotemerkki tai yritys. Edelle kirivät Valio, Fazer, Marimekko, Pirkka ja Nokia. Reilun kaupan perässä kymmenen joukkoon sijoittuivat Lumene, Body Shop, Google ja Apple.

Kun nuorilta kysyttiin positiivisimpia tunteita herättäviä yrityksiä, Reilu kauppa sijoittui kahdeksanneksi siitä huolimatta, ettei Reilu kauppa edes ole yritys.

Tutkimus tehtiin lokakuussa 2009 ja helmikuussa 2010, ja siihen osallistui yli 6 000 nuorta.

Janne Sivonen
Reilun kaupan edistämisyhdistyksen viestintäpäällikkö

Julkaisujärjestelmä : Mediasignal Communications