Valikko

Tule mukaan Reiluun kauppaan

Reilu kauppa tarjoaa yrityksellesi yritysvastuun palvelun, jonka avulla yrityksesi voi valmistaa, maahantuoda tai markkinoida Reilun kaupan tuotteita. Reilun kaupan tavoitteena on vähentää köyhyyttä maailmasta reilujen kaupankäynninehtojen avulla. Reilun kaupan tuotteita kannattavasti valmistavat ja markkinoivat yritykset ovat tärkeimpiä yhteistyötahojamme tämän tavoitteen saavuttamisessa.

Tule mukaan Reiluun kauppaan -opas.

Vastuullisuutta käytännössä

Reilu kauppa on käytännön vastuullisia tekoja niin kuluttajille kuin yrityksillekin. Se on mahdollisuus tehdä eettisesti kestäviä hankintoja ja erottautua kilpailijoista. 

Lisäarvoa tunnetusta brändistä

Solmittuaan sopimuksen Reilu kauppa ry:n kanssa, yritys voi käyttää Reilun kaupan merkkiä tuotepakkauksessa ja tuotteen markkinoinnissa. Suomalaisista 85% tunnistaa merkin ja heistä 82 %  tietää, mitä se tarkoittaa (TNS Gallup 2016). Reilun kaupan merkki tuotteessa helpottaa vastuullisten valintojen tekemistä. 

Uusia mahdollisuuksia yhdistelmätuotteissa

Useimmat kuluttajat tuntevat jo monia Reilun kaupan tuotteita. Reilun kaupan tuotteita ja raaka-aineita voi  yhdistää kotimaisiin elintarvikkeisiin. Hedelmiä voidaan käyttää raaka-aineena monissa eri tuotteissa, esimerkiksi mehuissa, soseissa tai mysleissä. Kaakaota, sokeria ja monia muita Reilun kaupan raaka-aineita voidaan yhdistää vaikkapa leivonnaisiin tai muihin elintarvikkeisiin. Mahdollisuuksia on monia, kysy lisätietoja osoitteesta tuotteet@reilukauppa.fi. 

Reilun kaupan asiantuntijat edistävät Reilua kauppaa Suomessa

Reilu kauppa ry tekee tiedotus- ja edistämistyötä Suomessa Reilun kaupan tunnettuuden ja tuotteiden myynnin lisäämiseksi. Tuotteesi hyötyy valtakunnallisesta kampanjanäkyvyydestä ja koordinoimme myös yhteisiä markkinointimahdollisuuksia Reilun kaupan tuotteille esimerkiksi messuilla ja tapahtumissa. 

Tutustu palveluihimme myyntisi edistämiseksi.

Reilun kaupan suosio kasvaa

Suomessa ostettiin vuonna 2016 Reilun kaupan tuotteita 189,9 miljoonalla eurolla. Vuoden lopussa Suomen markkinoilla oli myynnissä noin 1700 Reilun kaupan tuotetta. Reilun kaupan tuotteista erityisesti banaanilla on takanaan menestyksekäs vuosi. Suomalaiset ostivat viime vuonna 10,8 miljoonaa kiloa Reilun kaupan banaaneja. Määrä on 46 prosenttia edellisvuotta korkeampi ja Reilun kaupan banaanien markkinaosuus on nyt 10 prosenttia. Myös Reilun kaupan kahvin ja kukkien myynnit kasvoivat.

Pohjoismaista Ruotsissa myynti kasvoi 10 prosenttia, Tanskassa 17 ja Norjassa 30 prosenttia.

Julkaisujärjestelmä : Mediasignal Communications