Valikko

Tule mukaan Reiluun kauppaan

Reilu kauppa tarjoaa yrityksellesi yritysvastuun palvelun, jonka avulla yrityksesi voi valmistaa, maahantuoda tai markkinoida Reilun kaupan tuotteita. Reilun kaupan tavoitteena on vähentää köyhyyttä maailmasta reilujen kaupankäynninehtojen avulla. Reilun kaupan tuotteita kannattavasti valmistavat ja markkinoivat yritykset ovat tärkeimpiä yhteistyötahojamme tämän tavoitteen saavuttamisessa.

Vastuullisuutta käytännössä

Reilu kauppa on käytännön vastuullisia tekoja niin kuluttajille kuin yrityksillekin. Se on mahdollisuus tehdä eettisesti kestäviä hankintoja ja erottautua kilpailijoista. 

Lisäarvoa tunnetusta brändistä

Solmittuaan sopimuksen Reilu kauppa ry:n kanssa, yritys voi käyttää Reilun kaupan merkkiä tuotepakkauksessa ja tuotteen markkinoinnissa. Suomalaisista 81% tunnistaa merkin ja 75 % merkin tuntevista luottaa, että sertifiointi toimii ja edistää viljelijän etua (Taloustutkimus 2015). Reilun kaupan merkki tuotteessa helpottaa vastuullisten valintojen tekemistä. 

Uusia mahdollisuuksia yhdistelmätuotteissa

Useimmat kuluttajat tuntevat jo monia Reilun kaupan tuotteita. Reilun kaupan tuotteita ja raaka-aineita voi  yhdistää kotimaisiin elintarvikkeisiin. Hedelmiä voidaan käyttää raaka-aineena monissa eri tuotteissa, esimerkiksi mehuissa, soseissa tai mysleissä. Kaakaota, sokeria ja monia muita Reilun kaupan raaka-aineita voidaan yhdistää vaikkapa leivonnaisiin tai muihin elintarvikkeisiin. Mahdollisuuksia on monia, kysy lisätietoja osoitteesta tuotteet@reilukauppa.fi. 

Reilun kaupan asiantuntijat edistävät Reilua kauppaa Suomessa

Reilu kauppa ry tekee tiedotus- ja edistämistyötä Suomessa Reilun kaupan tunnettuuden ja tuotteiden myynnin lisäämiseksi. Tuotteesi hyötyy valtakunnallisesta kampanjanäkyvyydestä ja koordinoimme myös yhteisiä markkinointimahdollisuuksia Reilun kaupan tuotteille esimerkiksi messuilla ja tapahtumissa. 

Tutustu palveluihimme myyntisi edistämiseksi.

Reilun kaupan suosio kasvaa

Vuonna 2014 kuluttajat ostivat maailmanlaajuisesti Reilun kaupan tuotteita yhteensä 5,9 miljardilla eurolla. Summa on 10 % edellisvuotta korkeampi. Erityisesti Ruotsissa (kasvua 37 %) ja Saksassa (kasvua 27 %) Reilun kaupan tuotteilla oli erinomainen vuosi. Suomessa Reilun kaupan tuotteiden myynti kasvoi viime vuonna 3,5 prosenttia.

Suomessa ostettiin vuonna 2014 Reilun kaupan tuotteita 162 miljoonalla eurolla. Vuoden lopussa Suomen markkinoilla oli myynnissä 1760 Reilun kaupan tuotetta. Jokainen suomalainen käytti keskimäärin 30 euroa Reilun kaupan tuotteisiin. Eniten suomalaiset käyttivät rahaa Reilun kaupan kahviin, kukkiin ja banaaneihin sekä useista eri raaka-aineista tehtyihin yhdistelmätuotteisiin.

Julkaisujärjestelmä : Mediasignal Communications